onsdag 5 oktober 2011

Teknikens under


Har upptäckt nya sidor hos vår DVDspelare som också kan spela Blue-Rayskivor. Mannen var ute på dåligheter och jag tänkte titta på en TVserie. En av mina favoriter är House och säsong 7 är nyligen inköpt på Blue-Ray.
När god mat var värmd i micron och ett glas vin upphällt sattes skivan i spelaren. Men hur jag än tryckte på alla knappar blev det ingen bild. Efter långt övervägande ringdes äldste son upp. Han hade just gjort en annons till partiet så dagens goda gärning var redan gjord.
Din spelare kanske behöver uppdateras sa han. Vafan, uppdatera en DVDspelare! Men filer laddades ner, fördes över på USB och försöktes inplanteras hos spelaren. Men utan effekt.
Sen flyttades nätverkskablar mellan kabelboxar och DVDspelare, nya menyer besöktes, sladdar lossnade som var mycket väsentliga och jag höll på att kollapsa. Men någon House blev det inte.
Nu har jag fotograferat menybilden på DVDspelaren som visar att vi saknar en uppdatering. I morgon ska sonen ringa Samsung och klaga. Och vilken djävla idiot har kommit på att produkters namn och nummer står på baksidan av apparaten?
Vad gör alla de som inte har fantastiska intelligenta barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar