söndag 2 oktober 2011

En bra helg


Det har varit en bra helg. I lördags var äldste sonen här och drog nätverkskabel. Vi har Telias bredbandsteve. I flera år har vi bara kunnat titta på Telia på en tv. Vi hade Viasat på den andra tvn. Viasat har ingen kundkänsla överhuvudtaget. När jag påpekade att vi tittar inte på tecknat, inte på musikkanaler och inte på fotboll eller motor, vad har man då att erbjuda? Inget, om man analyserar. Så det blev uppsagt. Inte för att två personer bråkar om vilken kanal som ska visa, men mannen ville ha valmöjlighet. Det har vi nu.
Men bara på kanal 1-10 ungefär. Det får räcka. Resten finns på DVD.
Sen har vi passat liten hund. Innebär att man kommer ut i tid och otid. Otid är tidig på morgonen, innan 10, och sent på kvällen, vid 9 ungefär.
Vi har också kastat skräp på återvinningen i Kävlinge. Förrådet är välstädat och det fanns sånt som vi inte behöver. Ett billass ungefär. Bilen blev tvättad i Löddeköpinge av mig.
Hur mycket mer jämställd blir man när man tvättar bilen? Eller om jag tvingar min man att göra Tarte aux pommes, hur många motsvarar en biltvätt? Jämställdhet kan inte räknas i hur man gör. Det är en fråga om hur man värderar människor. Om jag putsar fönster eller torkar golv har ingen betydelse. Det är hur jag bemöts som människa som måste värderas.
Bilden i dag är en bild av Julia Childs Tarte aux pommes. Jag är inte mindre jämställd för att den tog halva lördagen att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar