lördag 24 september 2011

Varmkompost inköpt


Detta enorma paket innehåller vår nya varmkompost. Vi har länge haft två kompostbehållare för kompost från växtriket. Men i denna nya behållare kan man lägga allt biologiskt avfall från hushållet.
I botten ska det ligga löv och små grenar så det har vi nu samlat i skogen. Den nya gräsklipparen sönderdelar effektivt alla löv på gräsmattan så där finns inget att hämta.
I nästa vecka när Nils Nyberg kommer hem fråmn bokmässan ska vi hämta små maskar till komposten hos honom. Jag är bara lite tveksam till hur jag ska få hem dem. Hink med lock verkar bra, men kvävs dom små liven då?
Jag funderade ett tag på vilken kategori jag skulle sortera in kompostäventyret på. Moderat politik funderade jag länge på. Men jag tror inte det. Så komposten får en egen etikett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar