måndag 25 juli 2011

IKEA


Var på IKEA idag med dottern för att inhandla en köksbänk. Alla var där. Det var trängsel överallt. Mest var där barnfamiljer. Jag förstår inte hur man kan gå på IKEA med barn. Inga barn tycker att det är roligt. det var missnöjda och skrikande barn överallt. Jag hörde flera föräldrar som sa att "om du inte uppför dig får du aldrig följa med hit igen". Hade jag varit barn hade jag tagit det som ett löfte och inte ett hot. Jag skulle uppfört mig fruktansvärt illa.
Tyvärr hjälper det inte när man är vuxen. Vi fick ta oss igenom massorna och ut efter långa köer i kassorna.
Att komma genom kassorna är bara början. Sen ska paketen in i bilen, köras hem, bäras in och monteras.
I början gick det bra, men när bänkskivan skulle på upptäckte vi att vi hade behövt både borrmaskin och skruvdragare. Det borde tydligt anges på paketen att här räcker det inte med skruvmejsel och sexkantnyckel utan här behövs det rejäla grejer. Men vi klarade det och nu står den på plats.
Det ska dröja innan jag ska dit igen. Det säger jag varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar